Nasza historia

2024

Kwiecień, 2024 r.
Festiwal FIBO

W Kolonii uczestniczymy w jednym z największych festiwali fitness w Europie. Mimo że nasze stoisko jest niewielkie, wywołuje spore poruszenie i zyskujemy wielu nowych klientów i partnerów B2B.

Marzec, 2024 r.
Rozpoczęcie ekspansji w Wielkiej Brytanii i Rumunii

Po ekspansji na sąsiednie kraje, kontynuujemy działania na zachodzie i wschodzie. Uruchamiamy e‑sklepy i dystrybucję w Wielkiej Brytanii i Rumunii. W tym roku chcemy rozwijać się dalej: między innymi w największej gospodarce świata.

Marzec, 2024 r.
Otwieramy health store i przestrzeń biurową w Pradze

Po krótkiej przerwie wracamy do Pragi w wielkim stylu. Otwieramy nasz pierwszy sklep ze zdrową żywnością - supermarket, w którym nie musisz czytać etykiet, a wszystko, co wkładasz do koszyka, jest najwyższej jakości. Znajdziesz tu prawie kompletne menu Vilgain uzupełnione świeżą żywnością od lokalnych dostawców - mięsem, nabiałem, owocami, warzywami i wypiekami. Dodajemy nową dużą przestrzeń biurową do sklepu, której naprawdę potrzebowaliśmy, ponieważ nasz zespół Vilgain stale się powiększa.

2023

Listopad, 2023 r.
Nadchodzą kłopoty - uruchamiamy Double Trouble

Naszym celem było stworzenie najlepszego możliwego produktu w kategorii "snickers". I po półtora roku prac nad nim, udało nam się! Dwuwarstwowy baton proteinowy z orzeszkami ziemnymi i prawdziwym karmelem pobił wszystkie nasze dotychczasowe rekordy sprzedaży. Na początku 2024 roku dodamy wersję z kremem z orzechów laskowych, a później wersję kokosową.

Wrzesień, 2023 r.
(Wreszcie) własna produkcja batonów

Wykonawcy barów są świetni, udało nam się z nimi wiele zdziałać, ale in‑house to in‑house. Rozpoczęliśmy własną produkcję zarówno wypiekanych, jak i niewypiekanych batonów. Opracowaliśmy plan obejmujący ponad 50 odmian i wariantów i stopniowo wprowadzamy na rynek batony, dla których wszystkie składniki i cały proces produkcji mamy całkowicie we własnym zakresie, co pozwala nam robić to, po co istniejemy: najlepsze produkty na rynku w swojej kategorii.

Styczeń 2023 r.
Ekspansja

Granice Czech i Słowacji są już niewielkie i rozpoczynamy ekspansję na rynki niemiecki, austriacki, polski i węgierski poprzez vilgain.de, vilgain.at, vilgain.plvilgain.hu. A ponieważ nie cieszylibyśmy się naszą pracą bez wyzwań, naszą ambicją jest wejście do innych krajów pod koniec roku.

Produkty Vilgain mogą być teraz kupowane przez klientów w 6 krajach europejskich za pośrednictwem dedykowanych stron internetowych w lokalnym języku, wszystkie wysyłane z Brna z dostawą w ciągu 68 godzin od złożenia zamówienia.

2022

Grudzień 2022 r.
Centrum badawczo-rozwojowe

W naszej nowej siedzibie w Brnie Líšni budujemy własne centrum badawczo‑rozwojowe, które daje nam przestrzeń do opracowywania nowych produktów. Bezpośrednie połączenie centrum rozwoju i produkcji pozwala nam szybko wprowadzać na rynek własne ciasteczka.

Kwiecień, 2022 r.
Nasza firma ma 11 lat

Dodatkowo świętujemy naszą 10. rocznicę, zatwierdzamy nową siedzibę, oceniamy przebytą drogę. Łączymy również naszą firmę produkcyjną i wszystkie nasze produkty są teraz oferowane wyłącznie pod marką Vilgain.

Kwiecień, 2022 r.
Zupełnie nowa hala produkcyjna i dystrybucyjna

Po 7 latach przenosimy się do nowej, nowoczesnej siedziby zlokalizowanej w CTPark Brno Líšeň, w Czechach. Ta przeprowadzka daje nam wyjątkową okazję do posiadania wspólnej przestrzeni produkcyjnej, magazynowej, a także biurowej dla części naszego zespołu. Nasz zespół programistów, kierowany przez Kubę Horkého, opracowuje własną aplikację do zarządzania magazynem z półautomatycznym przenośnikiem, która pomoże nam usprawnić wiele procesów, w tym szybszą wysyłkę przesyłek po niższych kosztach.

2021

Wrzesień, 2021 r.
Pierwsze biura w Pradze

Opuszczamy granice Brna i pod koniec lata otwieramy nowe biura w Karlínie w Pradze. Zaczynamy również działać w trybie zdalnym i hybrydowym. Wszystkie nasze zespoły rozwijają się i doświadczamy ogólnego wzrostu liczby pracowników o 47%.

Czerwiec 2021 r.
Produkujemy pierwsze elementy mody Vilgain

Nie chodzi o to, że na rynku nie ma wystarczającej ilości mody sportowej, z drugiej strony, ponieważ wszyscy ją nosimy w firmie, myślimy o różnych ulepszeniach i tak Kristina Isikli dołącza do firmy i przejmuje odpowiedzialność za cały sektor Vilgain mody sportowej i rozpoczyna rozwój Vilgain odzieży z naszym projektem, produkowanej w Turcji. Stopniowo dodajemy kolejne kraje, od Portugalii, Chin po Wietnam.

Marzec, 2021 r.
Powstanie projektu Vilgain

Łączymy wszystkie nasze produkty pod nową międzynarodową marką Vilgain, z którą planujemy globalną ekspansję. Dość szybko po uruchomieniu sklepu internetowego zdaliśmy sobie sprawę, że produkty, które odsprzedajemy na rynku, prawdopodobnie nigdy nie osiągną jakości, którą chcemy zaoferować ludziom, i aby to osiągnąć, musimy zrobić to sami.

Misją Vilgain jest stworzenie środowiska, w którym ludzie zorientowani na cel mogą kupować naprawdę wysokiej jakości, dobre dla nich produkty, które pomogą im w ich wymarzonej podróży, a nie będą im przeszkadzać.

2020

Marzec 2020 r.
Przybycie covidu i 50% wzrost 😷

Podczas pandemii Covid‑19 zaobserwowaliśmy ogromny wzrost popytu. Reagujemy różnymi środkami we wszystkich zespołach, zamykając sklepy stacjonarne na kilka miesięcy i zmieniając sposób pracy logistyki. Nasi koledzy radzą sobie z nową sytuacją i przeniesieniem komunikacji do świata online.

Ściśle przestrzegamy wszystkich zasad bezpieczeństwa we wszystkich naszych obiektach.

2019

Lipiec, 2019 r.
Własne produkty pod marką Aktin/ Vilgain.

Po długim okresie rozwoju opracowaliśmy białko serwatkowe i baton białkowy, które z dnia na dzień stały się bestsellerami w naszym sklepie internetowym. Protein Bar jest nawet najlepiej sprzedającym się batonem proteinowym w Czechach w ciągu dwóch miesięcy.

2018

Listopad 2018 r.
Rozbudowa magazynu

Rozbudowujemy magazyn do 1700 m². Dodajemy nową kategorię "Kosmetyki naturalne" do naszego asortymentu, gdzie uczymy się rozpoznawać paradygmat jakości, badamy, testujemy i na tej podstawie dodajemy więcej produktów do naszego asortymentu.

Magazyn przy ulicy Tkalcovská w pełnej gotowości.
Październik 2018 r.
Meet & greet

Organizujemy pierwsze spotkania w Brnie i Pradze.

Michal Hubík polubownie rozstał się ze swoim partnerem Janem Kernem, wykupił jego udziały i stał się jedynym właścicielem firmy.

Maj, 2018 r.
Rozbudowa i nowe biura

Dzięki w pełni zlokalizowanej stronie internetowej wchodzimy na rynek słowacki.

Nasz zespół również się powiększa - pojemność naszych biur w Tkalcovskiej staje się niewystarczająca. Dlatego otwieramy nową przestrzeń biurową w centrum Brna przy ulicy Smetanova.

2016

Czerwiec 2016 r.
Nowy sklep

Zainteresowanie naszym sklepem internetowym rośnie. Otwieramy nowy sklep w Brnie z usługą odbioru (z ponad 10 000 pozycji magazynowych) w ciągu 10 minut.

Luty, 2016 r.
Start własnej produkcji żywności

Marka Vilgain została założona przez jednego z założycieli Aktin - najbardziej wpływowej marki zdrowia i fitness w Czechach. Vilgain istniała najpierw pod nazwą R3ptile, jako podziemny projekt testowy z wizją produkcji żywności o najlepszej możliwej jakości.

Michał zrobił nasze pierwsze masło orzechowe