Nasza historia
2024
W Kolonii uczestniczymy w jednym z największych festiwali fitness w Europie. Mimo że nasze stoisko jest niewielkie, wywołuje spore poruszenie i zyskujemy wielu nowych klientów i partnerów B2B.
Po ekspansji na sąsiednie kraje, kontynuujemy działania na zachodzie i wschodzie. Uruchamiamy e‑sklepy i dystrybucję w Wielkiej Brytanii i Rumunii. W tym roku chcemy rozwijać się dalej: między innymi w największej gospodarce świata.
Po krótkiej przerwie wracamy do Pragi w wielkim stylu. Otwieramy nasz pierwszy sklep ze zdrową żywnością - supermarket, w którym nie musisz czytać etykiet, a wszystko, co wkładasz do koszyka, jest najwyższej jakości. Znajdziesz tu prawie kompletne menu Vilgain uzupełnione świeżą żywnością od lokalnych dostawców - mięsem, nabiałem, owocami, warzywami i wypiekami. Dodajemy nową dużą przestrzeń biurową do sklepu, której naprawdę potrzebowaliśmy, ponieważ nasz zespół Vilgain stale się powiększa.
2023
Naszym celem było stworzenie najlepszego możliwego produktu w kategorii "snickers". I po półtora roku prac nad nim, udało nam się! Dwuwarstwowy baton proteinowy z orzeszkami ziemnymi i prawdziwym karmelem pobił wszystkie nasze dotychczasowe rekordy sprzedaży. Na początku 2024 roku dodamy wersję z kremem z orzechów laskowych, a później wersję kokosową.
Wykonawcy barów są świetni, udało nam się z nimi wiele zdziałać, ale in‑house to in‑house. Rozpoczęliśmy własną produkcję zarówno wypiekanych, jak i niewypiekanych batonów. Opracowaliśmy plan obejmujący ponad 50 odmian i wariantów i stopniowo wprowadzamy na rynek batony, dla których wszystkie składniki i cały proces produkcji mamy całkowicie we własnym zakresie, co pozwala nam robić to, po co istniejemy: najlepsze produkty na rynku w swojej kategorii.
Granice Czech i Słowacji są już niewielkie i rozpoczynamy ekspansję na rynki niemiecki, austriacki, polski i węgierski poprzez vilgain.de, vilgain.at, vilgain.pl i vilgain.hu. A ponieważ nie cieszylibyśmy się naszą pracą bez wyzwań, naszą ambicją jest wejście do innych krajów pod koniec roku.
2022
W naszej nowej siedzibie w Brnie Líšni budujemy własne centrum badawczo‑rozwojowe, które daje nam przestrzeń do opracowywania nowych produktów. Bezpośrednie połączenie centrum rozwoju i produkcji pozwala nam szybko wprowadzać na rynek własne ciasteczka.
Dodatkowo świętujemy naszą 10. rocznicę, zatwierdzamy nową siedzibę, oceniamy przebytą drogę. Łączymy również naszą firmę produkcyjną i wszystkie nasze produkty są teraz oferowane wyłącznie pod marką Vilgain.
Po 7 latach przenosimy się do nowej, nowoczesnej siedziby zlokalizowanej w CTPark Brno Líšeň, w Czechach. Ta przeprowadzka daje nam wyjątkową okazję do posiadania wspólnej przestrzeni produkcyjnej, magazynowej, a także biurowej dla części naszego zespołu. Nasz zespół programistów, kierowany przez Kubę Horkého, opracowuje własną aplikację do zarządzania magazynem z półautomatycznym przenośnikiem, która pomoże nam usprawnić wiele procesów, w tym szybszą wysyłkę przesyłek po niższych kosztach.
2021
Opuszczamy granice Brna i pod koniec lata otwieramy nowe biura w Karlínie w Pradze. Zaczynamy również działać w trybie zdalnym i hybrydowym. Wszystkie nasze zespoły rozwijają się i doświadczamy ogólnego wzrostu liczby pracowników o 47%.
Nie chodzi o to, że na rynku nie ma wystarczającej ilości mody sportowej, z drugiej strony, ponieważ wszyscy ją nosimy w firmie, myślimy o różnych ulepszeniach i tak Kristina Isikli dołącza do firmy i przejmuje odpowiedzialność za cały sektor Vilgain mody sportowej i rozpoczyna rozwój Vilgain odzieży z naszym projektem, produkowanej w Turcji. Stopniowo dodajemy kolejne kraje, od Portugalii, Chin po Wietnam.
Łączymy wszystkie nasze produkty pod nową międzynarodową marką Vilgain, z którą planujemy globalną ekspansję. Dość szybko po uruchomieniu sklepu internetowego zdaliśmy sobie sprawę, że produkty, które odsprzedajemy na rynku, prawdopodobnie nigdy nie osiągną jakości, którą chcemy zaoferować ludziom, i aby to osiągnąć, musimy zrobić to sami.
Misją Vilgain jest stworzenie środowiska, w którym ludzie zorientowani na cel mogą kupować naprawdę wysokiej jakości, dobre dla nich produkty, które pomogą im w ich wymarzonej podróży, a nie będą im przeszkadzać.
2020
Podczas pandemii Covid‑19 zaobserwowaliśmy ogromny wzrost popytu. Reagujemy różnymi środkami we wszystkich zespołach, zamykając sklepy stacjonarne na kilka miesięcy i zmieniając sposób pracy logistyki. Nasi koledzy radzą sobie z nową sytuacją i przeniesieniem komunikacji do świata online.
2019
Po długim okresie rozwoju opracowaliśmy białko serwatkowe i baton białkowy, które z dnia na dzień stały się bestsellerami w naszym sklepie internetowym. Protein Bar jest nawet najlepiej sprzedającym się batonem proteinowym w Czechach w ciągu dwóch miesięcy.
2018
Rozbudowujemy magazyn do 1700 m². Dodajemy nową kategorię "Kosmetyki naturalne" do naszego asortymentu, gdzie uczymy się rozpoznawać paradygmat jakości, badamy, testujemy i na tej podstawie dodajemy więcej produktów do naszego asortymentu.
Organizujemy pierwsze spotkania w Brnie i Pradze.
Michal Hubík polubownie rozstał się ze swoim partnerem Janem Kernem, wykupił jego udziały i stał się jedynym właścicielem firmy.
Dzięki w pełni zlokalizowanej stronie internetowej wchodzimy na rynek słowacki.
Nasz zespół również się powiększa - pojemność naszych biur w Tkalcovskiej staje się niewystarczająca. Dlatego otwieramy nową przestrzeń biurową w centrum Brna przy ulicy Smetanova.
2016
Zainteresowanie naszym sklepem internetowym rośnie. Otwieramy nowy sklep w Brnie z usługą odbioru (z ponad 10 000 pozycji magazynowych) w ciągu 10 minut.
Marka Vilgain została założona przez jednego z założycieli Aktin - najbardziej wpływowej marki zdrowia i fitness w Czechach. Vilgain istniała najpierw pod nazwą R3ptile, jako podziemny projekt testowy z wizją produkcji żywności o najlepszej możliwej jakości.