Suplementy na stawy

Opieka nadukładem mięśniowo-szkieletowym jest jednym z najbardziej niedocenianych obszarów ludzkiego zdrowia. Jednak nie tylko u elitarnych sportowców chrząstka w stawach ulega zużyciu, co prowadzi do bólu i ograniczonej mobilności.

Suplementy diety i witaminy na stawy

__________ __________ __________ __________ __________
__________ __________ __________ __________ __________
_______
__________ __________ __________ __________ __________
__________ __________ __________ __________ __________
_______
__________ __________ __________ __________ __________
__________ __________ __________ __________ __________
_______
__________ __________ __________ __________ __________
__________ __________ __________ __________ __________
_______
__________ __________ __________ __________ __________
__________ __________ __________ __________ __________
_______
__________ __________ __________ __________ __________
__________ __________ __________ __________ __________
_______
__________ __________ __________ __________ __________
__________ __________ __________ __________ __________
_______
__________ __________ __________ __________ __________
__________ __________ __________ __________ __________
_______

Odżywianie stawów zapewnia wystarczającą podaż substancji, które zapobiegają zużyciu chrząstki, a także działa jako odżywianie ścięgien i więzadeł. W składzie złożone suplementy na stawy najczęściej znajdują się suplementy na stawy z substancjami typu glukozaminasiarczan chondroityny lub kolagenktóre pełnią funkcję budulcową w stawach. Kwas hialuronowy może pomóc w łagodzeniu bólu, MSM (metylosulfonylometan) lub omega 3.

Dodatkowym plusem jest wystarczające spożycie witaminy C, witaminy D lub wapnia.

Jak stosować odżywki na stawy?

Suplementy na stawy są odpowiednie dla aktywnych sportowców, osób starszych, których stawy są obciążone przez całe życie, a także dzieci uprawiających sport, dla których przyczyniają się do prawidłowego rozwoju układu mięśniowo-szkieletowego. Wskazane jest, aby najpierw skonsultować się z pediatrą w sprawie stosowania żywienia stawów u dzieci. Szczególną grupę stanowią osoby z dziedziczną predyspozycją do choroby zwyrodnieniowej stawów, tzw. choroby zwyrodnieniowej stawów.

Odżywianie stawów ma głównie charakter profilaktyczny i służy raczej jako leczenie wspomagające w przypadku wystąpienia problemów zdrowotnych. Odżywianie stawów musi być stosowane przez długi czas, aby zaobserwować pozytywne wyniki, niezależnie od pory dnia, w której produkt jest przyjmowany.

Jak zapobiegać bólom stawów?

Oprócz profilaktycznego przyjmowania suplementów diety na stawy, zaleca się również:

  • nieprzeciążanie staw ów - należy uważać na nadwagę, która w największym stopniu przyczynia się do przeciążeń, a także na nieprawidłowe technicznie podnoszenie dużych ciężarów;
  • regularne uprawianie sportu - spacery, jazda na rowerze czy pływanie nie obciążają zbytnio stawów, a mogą pomóc je wzmocnić;
  • utrzymywać stawy w cieple.

Choroby dziedziczne również mogą mieć negatywny wpływ na zdrowie stawów, zła postawa lub niewłaściwe obuwie.

Suplementy diety na stawy

Dbałość o układ mięśniowo‑szkieletowy to jeden z najbardziej niedocenianych obszarów ludzkiego zdrowia. Jednak nie tylko u elitarnych sportowców chrząstka w stawach ulega zużyciu, co prowadzi do bólu i ograniczonej mobilności.

Odżywianie stawów zapewnia wystarczającą podaż substancji, które zapobiegają zużyciu chrząstki, a także działają odżywczo na ścięgna i więzadła. Substancje najczęściej występujące w składzie złożonych suplementów na stawy to glukozamina, siarczan chondroityny czy kolagen, które pełnią funkcję budulcową w stawach. Kwas hialuronowy, MSM (metylosulfonylometan) lub kwasy omega 3 mogą pomóc złagodzić ból.

Wystarczające spożycie witaminy C, witaminy D lub wapnia jest dodatkowym plusem.

Jak zapobiegać bólom stawów?

Oprócz przyjmowania profilaktycznych suplementów diety na stawy, zaleca się również:

  • nieprzeciążanie stawów - należy wystrzegać się nadwagi, która w największym stopniu przyczynia się do przeciążeń, a także nieprawidłowego technicznie podnoszenia dużych ciężarów;
  • regularne uprawianie sportu - spacery, jazda na rowerze czy pływanie nie obciążają zbytnio stawów, a mogą pomóc je wzmocnić;
  • utrzymywać stawy w cieple.

Negatywny wpływ na zdrowie stawów mogą mieć również choroby dziedziczne, zła postawa ciała czy nieodpowiednie obuwie.

Jak stosować odżywki na stawy?

Suplementy na stawy są odpowiednie dla aktywnych sportowców, osób starszych, u których całe życie obciąża stawy, a także dzieci uprawiających sport, u których przyczyniają się do prawidłowego rozwoju układu mięśniowo‑szkieletowego. Wskazane jest, aby najpierw skonsultować się z pediatrą w sprawie stosowania żywienia stawów u dzieci. Szczególną grupę stanowią osoby z dziedziczną predyspozycją do choroby zwyrodnieniowej stawów.

Żywienie stawów ma głównie charakter profilaktyczny i służy raczej jako leczenie wspomagające w przypadku wystąpienia problemów zdrowotnych. Odżywianie stawów musi być stosowane przez długi czas, aby zaobserwować pozytywne wyniki, niezależnie od pory dnia, w której produkt jest przyjmowany.

Pokaż więcej Pokaż mniej